lördag 6 juni 2015

Underbara Maybelle rutor i babyfiltar

Babyfiltar i bomull & bambugarn
Underbara rutor, så lätt att ha med sej garn och virknål nu i sommar och virka när andan faller på




Har virkat en babyfilt för välgörenhet:


Handarbetsgruppens sista möte den här våren - nu hade jag tur fick lunch medan jag fäste de sista trådarna. Härligt! 


Så mums så jag måste visa en bild till. Ljusrött skumvin passade ju inte mej som bara tittade in mitt i arbetsdagen. Handarbetsmötena är 11- ca 14 o då borde jag jobba så jag kan vara med bara en liten stund.



Kanten på den här filten


Nedan det jag börjat sy ihop nu på Sveriges nationaldag framför TV:ns Nyhetsmorgon



Nedan syns början på den tredje filten


 Här hittar du mönstret: 


3 kommentarer:

  1. Ååååhh vilka fina! Min favorit är den blå och rosa... Jag är riktigt svag för dessa färger. Lyckliga bebisar blir det. Stor kram för din generositet!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt Annette att du tycker om dem! Tack för mönstret du delat på din blogg! Den ger många glädje!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Så fina! Hur mkt garn har det gått åt?

    SvaraRadera