lördag 22 september 2012

Skörd i krukträdgården !


Efter midsommaren satte jag potatis jag glömt i en påse så den fått ordentliga ögon. Man måste ju testa, eller hur? Jag tog den förstörda stora 8 liters emaljkastrullen och borrade 3 hål i den.
Fyllde dem med blomstermylla och planteringsjord. Sedan har den fått leva sitt liv.
Den blommade för några veckor sedan (se tidigare inlägg).
Nu var det nog skördetid (22.9) blasten hade börjat gulna, och temperaturen börjar vara kring + 5 grader på nätterna. Dessutom har de lovat regn till nästa vecka....


Titta, så mycket jag fick !
Min första potatisskörd någonsin !
Det är jätteroligt!



Nästa år ska jag sätta mera potatis ! 
För plantan i sej är väldigt snygg som grönväxt i kruka!


På väg hem i en prasselpåse!



22.8 blommade potatisen.
7.7 är nederstående fotot taget, efter planteringen.



Ha det gott - det ska jag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar