söndag 16 september 2012

Påbörjade virkningar


I höstens nummer av Suuri Käsityölehti finns ett mönster på en sjal i krokodilvirkning som jag bara måste prova. Så jag började virka på den och det går ju ganska så långsamt och är bökigt. Mycket vändande på arbetet och man kan inte bara virka på framför TV:n utan måste hålla ögonen på arbetet ganska så mycket - 
annars går det tokigt och man får repa....
Garnet är Novitas akrylgarn Puro Batik och jag har virknål 3,5 mm.



Så här långt har jag kommit nu ca 10 varv senare, men jag måste göra en paus pga att dottern har beställt en tubhalsduk som ska bli färdig till hennes Norge resa nu på lördag... Kanske jag borde virka en matchande mössa och ett par värmande innesockor... Där regnar och är kallt och de ska gå på tur....
Tubhalsduken fotograferar jag sedan när den är färdig.




Ha det gott !

Foto: Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar