fredag 28 september 2012

Halvvantar och garnleverans

Det börjar kännas kyligt på morgnarna så jag tyckte jag kunde använda endel av restgarnerna jag hade. Novitas Blomsteräng, krasse och Grön Nalle Aloevera. Virade på frihand med 3 mm virknål. Det blev en halvvante med stolpar och fasta maskor och en picotkant. De kommer att passa fint till min gröna engelska oljerock.

Jag hade beställt garn från Tapion lankatalo; (se förra rutan garnleverans från Tapion lankatalo ) Efter litet strul - inget meddelande att det kommit till närbutiken fick jag reda på att det kommit. Jag gick efter det och naturligtvis hade mataffären tagit in garn för att förgylla höstens mörka regniga kvällar. Härligt mjukt underbar grön färg. Ja, de liksom bara ville hem till mej. Jag tog alla gröna som fanns, de ska få bli mössa och varma sockor i alla fall...

Nu när jag tittar på "nykomlingarna" ser jag att alla är acryl, Helen, Veera, Puro Batik och Viivi... Sköna, mjuka och kliar inte!
    


Under lampan ser färgerna litet mera
naturtrogna ut. Helt underbar färg.





Njut av färgprakten ute !
Ha det gott
och mys till det 
i höstmörkret !
I affären bara "hoppade" 4 st Viivigarnystan ner i varukorgen. Helt härligt mjukt och sååå vackra färger. Acrylgarn som ska stickas med 6 mm stickor. Så ett nummer mindre får man väl ta i virknål sedan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar