lördag 29 september 2012

Garn från Rauma Ullvarefabrikk

Min dotter har haft förmånen att fara på klassresa till Åndalsnes i Norge. Där ligger Rauma Ullvarefabrikk. 
Så underbart omtänksam är hon att hon köpte litet förning till mej från fabriksaffären.
3 nystan med 80% ull 20 % polyamid och en virktidning.




Den tunna Hekle 2 tidningen hade härliga beskrivningar på bla den här färggranna tovade halsduken och vackra blomsjalen. Sedan är det väl upp till var och en om man vill göra sjal eller filt. 


Åndalsnes sett från Lillefjället. Visst är det andlöst vackert?  Foto Emma


Deras underbara garnbutik

Rauma Ullvarefabrikk, länk till deras hemsida  

Nu tror jag att jag ska njuta av mina gåvor och börja planera vad ja ska virka av dem...
Och vill jag ha mera kan jag säkert beställa mera...
Ha det gott !

1 kommentar:

  1. Vilken toppendotter du har! :) Den vita sjalen var ju bara för underbar! Vet du var man kan få tag på mönstret i Sverige?

    Hösthälsningar
    från Susanne

    SvaraRadera