måndag 4 juni 2012

Mera plantering



Lådorna har burits ut från lagret...


Den nya ställningen för klättrande växter 
är perfekt för blomsterkrassen...


Ett planteringsbord fixade vi av en gammal kontorsbordsskiva och ett par bockar...


Ett tips mot myror och dylikt som jag hoppas fungerar 
- klipp en bit av gamla strumpbyxor och sätt ovanpå  hålen i krukan. 
Det borde hindra myrorna att komma in den vägen åtminstone..


Gårdagens stilleben...
Nedan följer översiktsbilder tagna just före vi gick in...



Timjam köpte jag från mataffären och planterade i en korg.
(hängande nr 2 från bortre ändan)
Tyvärr tror jag korgen är för grund - får se vad som händer..
En närbild av Lobelia och miljonpetunian








Buxbomen som jag slarvigt bara lagt i odlingslådan i höstas har övervintrat förvånansvärt bra under snömassorna - nu provstår den i  lådan närmast kameran. Och vilka skott den fått!


Jag tror jag blir fachinerad av Dahlior - kolla så vackra de är!




Nedan är krukan med de Dahliaknölar jag planterat för några veckor sedan 
- undrar om det blir något..






I den lilla lådan kommer grannen att odla örter och sallad...
Nu provstår lavendeln i den. Och den lilla krasseplantan har fått sin fina ställning. 
Det ska bli roligt att se om den funkar.



Ahhhhhhh underbara Lavendel !!
Nedan en nykomling som jag inte vet om den klarar sej - tycker om sol.





Vi hade en skön dag kring + 14 och värmande sol... 
Det var riktigt hett emellanåt.
Dottern gick och köpte gammaldags lemonad i glasflaska - gott! 


Skål !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar