torsdag 28 juni 2012

Garnleverans mm



Helt otroligt!  Jag letade efter Novitas gröna Blomsteräng - ringde runt till affärer - men slutsålt överallt och garnet tillverkas inte längre. Inge tipsade mej om Lankatalo Tapion kauppa som också har en nätaffär. Jag ringde upp och - JO !!! han har. 
Det är ett "garnhus" på 850m2 + nätaffär som bl.a. har garn som utgått!! Det heter Lankatalo Tapion kauppa och ligger i Södra Östebotten. ( http://www.lankatalo.net/ ) 
Nå, jag vandrade runt i hans nätaffär och upptäckte Novitas färggranna Puro Batik som varit slut länge. Visst är det vackert? 
Efter jag sänt beställningen fick jag en räkning på e-posten som jag betalade kring 18-tiden på tisdag. Idag fick jag meddelande från närbutiken om att paketet hade anlänt!! Väldigt behändigt! 
Oj, så glad jag blev! 
På kvällen började jag på en färgterapeutisk Irvingsjal i färggranna Puro Batik (akrylgarn)  - kanske jag borde köpa mer ??


Här får du se broschyren.... visst är garnhuset stort?






Ja, så är sjalen klar som jag påbörjade under midsomamren! 


Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar