söndag 6 maj 2012

Irvingsjal igen

Jaha, så gick kameran sönder…. Minneskortet vill inte fästa i hållaren. Så jag får använda foton som jag tagit tidigare.

Jag ville prova på att göra en sjal i bomull att ha i krukträdgården när man sätter sej ner för att njuta av sitt te eller kaffe. Jag blev inspirerad av färgerna på pelargoner och deras vackra blad.











Övre kanten är spetsen på sjalen,
den nedre är en sidans slut.

Jag har ändrat litet på den ursprungliga beskrivningen (länk finns i ett tidigare inlägg); jag tycker det blir snyggare med bara en luftmaska mellan stolpgrupperna. Kanten virkade jag som små blad. (2st, 1 dst, 2st) Garn: Cotton Dream (Egyptisk bomull, BBB Filati, Italien) virknål 3mm.


Fotot är inte det bästa - får byta ut det när kameran är lagad.
Jag håller på med en i blått nu som jag ska ge bort i present....






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar